OCENA UMIEJĘTNOŚCI
1. DIAGNOZA
Wsparcie przewidziane dla 80 osób z doradcą zawodowym (2 godziny zegarowe/UP x 2 spotkania z doradcą/-czynią zawodowym/-ą); zajęcia indywidualne, realizowane bezpośrednio po zakwalifikowaniu Uczestników/-czek Projektu.
Zakres:
- ETAP I – zrealizowany zostanie na etapie rekrutacji do projektu, w celu określenia czy kandydat spełnia kryteria umożliwiające wzięcie udziału w projekcie.
KOLEJNO w terminie 09.2024-05.2025r.
- ETAP II – służył będzie zbadaniu umiejętności podstawowych i potrzeb osób, które zostały zakwalifikowane do udziału w projekcie (uwzględniając kompetencje społeczne, czynniki motywujące i ewentualne bariery udziału w projekcie). Każdy Uczestnik/-czka Projektu będzie miał przeprowadzoną indywidualną diagnozę w postaci rozmowy z doradcą/-czynią zawodowym/-ą (Bilans Kompetencji + Audyt umiejętności cyfrowych).
- ETAP III – informacja zwrotna i opracowanie planu dalszych działań. Każdy Uczestnik/-czka Projektu będzie miał przeprowadzoną indywidualną diagnozę w postaci rozmowy z doradcą/-czynią zawodowym/-ą. Z w/w etapów diagnozy powstanie dokument (raport indywidualny) zaakceptowany przez obie strony (Uczestnika/-czkę Projektu i doradcę/-czynię zawodowego/-ą), uwzględniający umiejętności Uczestnika/-czki Projektu wraz z opracowanym planem dalszych działań. Do działań projektu zakwalifikowani zostaną Uczestnicy/-czki Projektu, których diagnoza umiejętności wykaże braki w kompetencjach podstawowych.
Warunek rozpoczęcia: zakwalifikowanie do projektu.
Warunek zakończenia: obecność 100% w formie wsparcia
2. MENTORING
Wsparcie przewidziane dla 80 osób z mentorem/-ką (4 h zegarowe w postaci indywidualnych spotkań z mentorem/-ką); w celu wsparcia postępów osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności.
Zakres:
wsparcie Uczestników/-czek w osiąganiu założonych celów przez całą ścieżkę wsparcia (pomoc w gromadzeniu, systematyzowaniu dowodów świadczących o osiągnięciu wybranych efektów uczenia się). Motywowanie do realizacji planu rozwoju edukacyjnego, określonego w raporcie z diagnozy (przedstawianie Uczestnikom/-czkom Projektu możliwości wykorzystania zdobytych umiejętności w dalszym życiu prywatnym i zawodowym), pomoc w założeniu i prowadzeniu „Mojego portfolio” lub konta Europass – narzędzia do gromadzenia, porządkowania i udostępniania potwierdzeń posiadanych efektów uczenia się, umożliwiające zaprezentowanie swoich dokonań potencjalnym pracodawcom, rekruterom na dalszej ścieżce zawodowej.
Warunek rozpoczęcia: zakwalifikowanie do projektu.
Warunek zakończenia: obecność 100% w formie wsparcia
WSPARCIE EDUKACYJNE: SZKOLENIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH
Wsparcie przewidziane dla 80 osób (8 grup po śr. 10 osób w postaci 40 godzin dydaktycznych/gr. – 5 spotkań x 8 godzin dydaktycznych, śr. 2-3 razy w tygodniu),
Dla pracujących – zajęcia będą odbywać się popołudniami/w weekendy;
Zakres:
szkolenia ukierunkowane będą na sferę edukacyjną, tj. m.in.: komunikacja interpersonalna, dostosowanie do zmian, praca w zespole, wyznaczanie realistycznych celów życiowych, radzenie sobie w sytuacji konfliktu, rozwoju konfliktów, podejmowanie decyzji, podjęcie inicjatywy. Dodatkowo Uczestnicy/-czki Projektu nabędą wiedzę ekologiczną i umiejętności, które obejmą tematykę dotyczącą postaw proekologicznych, tj. tematy związane z ochroną środowiska oraz ekologią w celu rozwijania umiejętności podstawowych. Działania edukacyjne będą miały jak najbardziej praktyczny wymiar, a ich tematyka nawiązuje do codziennych potrzeb. Metody pracy wykorzystane podczas szkoleń to: warsztaty, praca grupowa, grywalizacja. Wykorzystane będą doświadczenia wypracowane w ramach projektu ,,Szansa-Nowe możliwości dla dorosłych’’: Model ‘’Eko-szansa w uniwersytetach ludowych’’.
Warunek rozpoczęcia: przejście 3-etapowej diagnozy.
Warunek zakończenia: min.80% obecności na zajęciach.
WALIDACJA PO SZKOLENIU KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH
Wsparcie przewidziane dla 80 osób.
Celem Zadania jest walidacja nabytych umiejętności i potwierdzenie ich zdobycia poprzez uzyskanie kompetencji społecznych (w tym kwalifikacji zielonych) w drodze realizacji dedykowanych egzaminów zewnętrznych Vocational Competence Certificate/równoważnych.
Proces walidacji i certyfikacji przeprowadzony zostanie przez akredytowaną i uprawnioną instytucję. Walidacja: I Etap- Identyfikowanie; II Etap – Dokumentowanie; III Etap-Weryfikacja; IV Etap – Certyfikowanie.
Warunek rozpoczęcia: odbycie szkolenia kompetencji społecznych.
Warunek zakończenia: podejście do egzaminu, potwierdzone podpisem Uczestnika/-czki Projektu na liście obecności.
WSPARCIE EDUKACYJNE: SZKOLENIE KOMPETENCJI CYFROWYCH
Wsparcie przewidziane dla 80 osób (8 grup po śr. 10 osób w postaci 120 godzin dydaktycznych/gr. – 15 spotkań x 8 godzin dydaktycznych, śr. 2-3 razy w tygodniu),
Dla pracujących – zajęcia będą odbywać się popołudniami/w weekendy;
Zakres:
zrealizowanie stacjonarnych szkoleń cyfrowych, zgodnie z Ramą Kompetencji Cyfrowych DigComp 2.2. Projekt przewiduje szkolenia cyfrowe na pełnym poziomie „A” lub „B”, obejmujące 5 obszarów DigComp2.2 (Informacja, Komunikacja, Tworzenie treści, Bezpieczeństwo, Rozwiązywanie problemów) i 21 kompetencji (nr 1.1-5.4). Program zajęć w języku efektów uczenia się będzie zgodnie z ramą DigComp 2.2. Działania edukacyjne będą miały jak najbardziej praktyczny wymiar, a ich tematyka nawiązuje do codziennych potrzeb (np. sprawdzenie konta ZUS, umówić się do lekarza, kupić e-bilet). Działania edukacyjne będą miały jak najbardziej praktyczny wymiar, a ich tematyka nawiązuje do codziennych potrzeb. Metody pracy wykorzystane podczas szkoleń to: warsztaty, praca grupowa, grywalizacja, uczenie międzypokoleniowe. Wykorzystane będą doświadczenia wypracowane w ramach projektu ,,Szansa-Nowe możliwości dla dorosłych’’: Model ,,Świat nowych technologii-nowych możliwości’’.
Warunek rozpoczęcia: przejście 3-etapowej diagnozy (rekrutacja + Zadanie 1).
Warunek zakończenia: min.80% obecności na zajęciach.
WALIDACJA PO SZKOLENIU KOMPETENCJI CYFROWYCH
Wsparcie przewidziane dla 80 osób.
Celem Zadania jest walidacja nabytych umiejętności i potwierdzenie ich zdobycia poprzez uzyskanie kwalifikacji cyfrowych w drodze realizacji egzaminów zewnętrznych European Digital Certificate/równoważnych.
Proces walidacji i certyfikacji przeprowadzony zostanie przez akredytowaną i uprawnioną instytucję. Walidacja: I Etap- Identyfikowanie; II Etap – Dokumentowanie; III Etap-Weryfikacja; IV Etap – Certyfikowanie.
Warunek rozpoczęcia: odbycie szkolenia kompetencji cyfrowych.
Warunek zakończenia: podejście do egzaminu, potwierdzone podpisem Uczestnika/-czki Projektu na liście obecności.